Magie

<-> | [a] [A] | Vložil uživatel Thar, 2014-09-29, v kategorii Články | 1 komentář

Nástin toho jak funguje magie ve světě.



Z magie vzniknul život, tím že se do magie usadila temnota a to dalo vzniknout hmotě.

Obecně jak funguje magie ve světě


Ve všem co nás obklopuje je magie v něčem víc a v něčem míň. Obyčejný kámen moc magický není spíš je vněm magie tak málo že bychom to skoro nepoznaly, ale třeba diamant obsahuje mnohem víc magie. Například železo moc magické není ale, když se před dávnými časy usazovala temnota do magie tak se stalo, že vzniklo železo, do kterého se usadilo velké množství magie a tím vzniklo temno železo nebo magické stříbro kterému se teď říká mitril a takových to věcí je spousta. Magie se také ve světe pohybuje v proudech a jsou místa kde je magie míň a někde zase víc, to většinou bývá na místech kde se k sobě přibližují sféry. Stejně tak jsou i lidé, kteří v sobě mají víc magie než ostatní o těch bychom řekly, že mají v sobě víc pevné magie a také jsou lidi, kteří dokážou lépe pracovat s magií v okolí, tato magie se nazývá volná. Člověk, který má výrazně zvýšenou jednu nebo druhou vlastnost či obě o tom bychom řekly že má magický potenciál. Z takových to lidí mohou být časem mágové, ale většina z nich nikdy nezakouzlí, protože svůj potenciál jednoduše nerozvinou do takové úrovně, aby byly schopný něco zakouzlit. Ty co se i přesto stanou kouzelníky čeká dlouhá cesta. Většina z nich se stane spíš učenci, kteří ovládají jen malý střípek magie nebo se magii věnují jen jako zajímavému koníčku. Ti nejmocnější kouzelníci ale dokáží kouzly zabýt člověka, číst lidem myšlenky nebo manipulovat s elementy,… přesto i tyto kouzelníci nedokážou zakouzlit za sebou spoustu kouzel.
Některý by řekli že když diamant nebo mitril obsahují oproti kameni spoustu magie, že by jí kouzelník mohl z takových věcí čerpat ale skutečnost je taková že tato magie je vázaná na hmitu takže se sní nedá téměř pracovat, ale dájí se z těchto věcí vyrobit magické předměty, které mohou mágovy ulehčit kouzlení takovýto předmět, ale poskytne mágovy energii tak na jedno kouzlo a pak se musí počkat, než se energie zase obnoví. Takovéto předměty jsou ale velmi drahé a těžko sehnatelné.

Druhy magie


v Sindárionu není jedna jednotná škola magie ale směrů je spousta a většina mágů ovládne jen jeden či dva druhy:
Elementární magie se dělí dále na elementy jako je oheň, mráz, vodou, vzduchu, blesky, země ta je pro magii nejtěžší a téměř se nadá ovládnout o proti elementu blesků který je mnohem jednoduší protože je to téměř jen vysílání surová energie se záměrem ničit.
Psionika je okruh magie velmi těžký ale ti co ho ovládnou bývají nejvyvlečenější mágy a v některých společnostech nebývají tolerováni.
Nekromancie je jeden z nejděsivějších částí magie který útočí a pokrucuje duše a zneužívá mrtvá těla.
Temná magie zase bývá spojena se sférálním světem démonů a s temným zneužitím magie.
Magie měňavců je velmi specifická a nedá se moc naučit, je to spíše v tom že člověk má v sobě hodně vnitřní magie takže dokáže potom pracovat a měnit vlastnosti svého těla.
Runová magie používá ke kouzlení runy které kouzelníkovy ulehčují kouzlení.
Magie bojových mágů se zaměřuje na šermíře který používají magii k podpoře šermu většinou kouzlí přes zbraně.
Krásná magie zvětšuje dojmy a prohlubuje emoce z postavy co toto kouzlo kouzlí některá kouzla se vyžadují dotyk.
Ochranná magie brání proti kouzlům bytostem a hrubýsíle,..
Krvavá magie je odnož temný magie.
Magie druidů a šamanů zase pracuje s přírodou.
Pak je taky velký okruh známých kouzel(iluze,světlo,levitace,telekineze,..)

Magie ve vojenství


V armádách nejsou mágové moc častí, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jen velmi málo kouzelníků dokáže kouzly zabýt nebo zranit víc postav. Dalo by se říct, že některé armády doprovází jeden, až pět mágů z nich bývá jen jeden nebo dva skutečně mocní. Mágové povětšinou nedokážou zakouzlit na větší vzdálenost a ve chvíli kdy se dostanou dost blýsklo na kouzla, tak jsou také dost blízko nepřátelům. Přece jenom luk dostřelí mnohem dál, než kouzelník dokouzlí. Když je v armádě kouzelník tak často bývá zařazen do jednoho útvaru který svými kouzly podporuje a je s mágem sehraný. Další možností je kouzelník na koni, který jezdí za linií a kouzlí přes spolubojovníky. Za nejobávanější vojenský mági se považují ty, co ovládají element ohně ti totiž dokážu zakouzlit pod nohy nepřátel ohnivou zeď z které se dá celkem snadno utéct a ve volném prostranství a skoro nikomu by neublížila, ale ve chvíli kdy vojáci nemají možnost se zní kloudně dostat, muže takováto zeď při dobrém načasování rozhodnout výhru jednoho oddílu nad druhým. I malé rozptýlení muže pro nepřítele znamenat rychlou smrt. Také nejistota co se muže stát když je v protějším oddílu kouzelník muže znamenat mnoho. Takovýto kouzelníci mývají velmi dobré postavení ve společnosti a někteří mohou získat i titul. Na který žádný jiný kouzelníci nemývají z pravidla žádný nárok.

Postoj společnosti k magii


V královstvích bývají některé druhy magie tolerovány a dokonce jsou i školy magie ale není magie jako magie některé části magie jsou zakázaní pod trestem smrti také bývá zakázané používat magii na šlechtu pod trestem smrti nebo k trestu uvěznění do dementytových pout. Dementyt je kov který pomalu vysává magii a mágové který jsou vystaveni delšímu působení tohoto kovu se časem zblázní. Hlavní druhy zakázané magie je temná, nekromancie a magie měnavců. Často také bývá méně tolerována psionika. Největší oblibě se těší běžná magie, magie elementů, obraná magie a magie bojových mágů, která je jediná tolerovaná mezi šlechtou.


Magické hole


Hole slouží mágům jako pomocný nástroj usnadňují mu kouzlení, pomáhají mu sesílat silnější kouzla nebo mu poskytují zdroj magické energie.


magické hole se skládají ze tří částí násady (hole ta jsou povětšinou ze dřeva nejlepší jsou dřeva který jsou s velkým otiskem magie Př: stromy ze sfér,...), jádra z kovu co je magický a okouzlený aby držel magii ( litanýrum, adamantriou, temno železo, důr, mitril nebo onýtriom)a nejmocnější částí hole jsou orby nebyli elementy.

Také na ně lze dát magické runy typ dřeva nám určuje jestli se runy na holi udrží a budou fungovat.
Nejdůležitější část hole je jádro podle velikosti a kovu z kterého je vyrobeno má hůl určený svůj potenciál který se může a nemusí využít. Hůl ještě musí k životu přivést kouzelník který se zabývá okouzlováním holí po okouzlení má hůl v sobě otisk magie to jsou mági co poskytuje hůl svému uživateli.


Orby, elementy: mohou zvýšit útok daným kouzlům, magická kulička mágů lze používat aktivně jen jednu dávání se do holí, nebo se dá použít jen do ruky, ale nemůžou být dvě v jednou předmětu. Kdyby byly u sebe ve velké blízkosti mohly by se navzájem poškodit a zeslábnout protože by si brali moc od sebe.
Element neboli orb mohou kouzelníkovy ulehčit kouzlení jsou silné i slabé a je velmi těžké je sehnat.
Orby vznikají tak že mág předá magii do kamenu nebo malého předmětu a nechá ho extrémě prostoupit magií a pak do nej vloží část své magické moci o kterou přijde a když se z předmětu odejde přebytečná magiedáse použít obvykle pak orb mívá trochu větší moc než mág ztratil. Pout se mág pokusí předat víc magické energie než předmět snese tak se roztříští a mág ztratí také část své moci. Předmět musí zvládnout asi desetkrát větší nápor magické energie než je pak výsledná síla předmětu.

Orby nebo elementy se normálně neprodávají, protože do nich nějaký mág dal kus svá magie a to je asi polovina toho co bude v budoucnu umět orb nebo element. Element je mocný orb. Při výrobě středního orbu mág ztratí půlku v maně přibližně toho co bude orb umět plus něco navíc při výrobě elementu ztratí půlku v maně přibližně toho co bude orb umět a něco navíc ze svého maxima a to na pořád.


Otázky k zamyšlení ohledně tvoření pravydel k magii:


Mám rád světy s magií jako je třeba pán prstenů nebo, pojatá magie jako v Narnii kde může kouzlit kdokoly kdo jenom otevře knížku a začne číst a to se mu splní.

Pak vyplývá další otázka nezbortí se my svět když nedomyslím důsledky určitých kouzel, já si myslím že tuhle otázku moc pravidel neřeší.

No můj názor, jak pracovat s pravidly pro magii je:

Promyslet si jak chci aby my fungovala magie ve světe a potom teprv řešit co z jakých pravidel použiji. Většina pravidel prostě nezapadá na představy hráčů jak magie funguje nebo neodpovídá danému světu.

Ideální podlemě je vytvořit si svět a k němu potom udělat vlastní pravidla co odpovídají představám cílový skupiny a sedí adekvátně ke světu.

Myslím si že pojetí fungování magie, je prostě o vkusu a pak jsou tací jedinci co vkus nemají anebo nejsou soudní.

Thar, Komentář #1

Vložil uživatel Thar, 2014-10-03, 16:44:40
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=118&t=8852 magie vs. logika světa diskuze
http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=286&t=12480&hilit=magie Dakara: filosofická východiska magie a světa
Nemáte oprávnění upravovat či přidávat komentáře (pokud se chcete účastnit diskuze, musíte se přihlásit).